در این مکان میتوانید از اخبار جدید بارسلونا با خبر شوید

۵۸ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۰آذر

جشن قهرمانی بارسلونا

اختصاصی | آبی اناری ها با کسب سومین قهرمانی در جام باشگاه های جهان تبدیل به پرافتخارترین تیم 10 سال گذشته در جهان تبدیل شدند.

به گزارش بخش بین المللی سایت ورزش 11،  باشگاه فوتبال بارسلونا از ماه می سال 2005 تا کنون 4 قهرمانی در لیگ قهرمانان، 3 قهرمانی در جام باشگاه های جهان، 3 قهرمانی در سوپر جام اروپا، 7 قهرمانی در لالیگا، 6 قهرمانی در سوپر جام اسپانیا و 3 قهرمانی در کوپا دل ری را کسب کرده است.

 

اولین قهرمانی بارسلونا در 10 سال گذشته با آمدن رونالدینیو آغاز شد و در سال 2015 با قهرمانی بارسلونا در جام باشگاه های جهان و با درخشش سوارز و مسی به بیست و ششمین عنوان قهرمانی رسید.

این باشگاه با کسب 26 عنوان قهرمانی از سال 2005 تا سال 2015 به پرافتخار ترین تیم 10 سال اخیر تبدیل شد و این به این معنی است که بارسلونا در هر سال نزدیک به 3 قهرمانی را کسب کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۴ ، ۲۱:۰۳
امیر محجوبی
۳۰آذر

دنی آلوز

اختصاصی | مدافع 32 ساله برزیلی بارسلونا تعداد قهرمانی های خود را با کسب قهرمانی جام باشگاه های جهان به عدد 3 رساند.

به گزارش بخش بین المللی ورزش 11، وقتی شما در مورد بهترین بازیکنان جهان صحبت می کنید، احتمالا به ذهنتان نام دنی آلوز خطور نمی کند. اما در تعداد قهرمانی او بهترین است.

تیم فوتبال بارسلونا روز گذشته موفق شد، سومین قهرمانی اش را در رقابت های جام باشگاه های جهان بدست بیاورد و این قهرمانی سی و امین قهرمانی دنی آلوز بود.

این بازیکن به همراه سویا، بارسلونا و تیم ملی برزیل به این تعداد قهرمانی رسیده است و با رکورد پله اسطوره برزیل برابر می کند.

البته در تعداد قهرمانی پله کمی اختلاف وجود دارد و تعداد دقیق قهرمانی این بازیکن معلوم و برخی 29 قهرمانی و برخی 31 قهرمانی برای او قلم داد می کنند. اما در اکثر رسانه ها تعداد قهرمانی های پله عدد 30 است. با این فرضیه دنی آلوز در کسب قهرمانی با هموطنش برابر می شود.

 

قهرمانی های دنی آلوز:

سویا: کوپا دل ری (1)، سوپر جام اسپانیا (1)، جام یوفا (2)، سوپر جام اروپا (1)

بارسلونا: لالیگا (5)، کوپا دل ری (4)، سوپر جام اسپانیا (3)، لیگ قهرمانان اروپا (3)، سوپر جام اروپا (3)، جام باشگاه های جهان (3)

تیم ملی برزیل: کوپا آمریکا (1)، جام کنفدراسیون ها (2)، جام جهانی زیر 20 سال (1)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۴ ، ۲۱:۰۱
امیر محجوبی
۳۰آذر

سوارزو مسی و اینیستا

 جام جهانی باشگاه ها با قهرمانی بارسلونا به پایان رسید و سه بازیکن این تیم عنوان برترین های جام را از آن خود کردند.

 لوییز سوارز، مهاجم اروگوئه ای بارسلونا با 5 گلی که در جام جهانی باشگاه ها وارد دروازه گوانگژو و ریورپلاته کرد، عنوان برترین بازیکن این دوره مسابقات را به خود اختصاص داد.

 

سوارز در پایان این رقابت ها توانست توپ طلای بازی ها را از آن خود کند و بهترین بازیکن آن نیز شود. هم تیمی های او،  لیونل مسی و آندرس اینیستا هم موفق شدند به تریب توپ نقره ای و توپ برنزی این تونمنت را دریافت کنند.

 

سوارز در این مسابقات فوق العاده ظاهر شد و توانست 5 گل در دو بازی وارد دروازه حریفان چینی و آرژانتینی بارسا کند.

 

پیش از سوارز، این جایزه در سال های قبل به فرانک ریبری، وین رونی و سرخیو راموس رسیده بود که توانسته بودند در جام جهانی باشگاه ها (در دوره هایی که حاضر بودند) هرکدام 3 بار گلزنی کنند.

 

جایزه بهترین مربی هم به انریکه رسید؛ این پنجمین افتخاری است که لوئیز انریکه با بارسلونا در سال 2015 بدست می آورد، ضمن اینکه جایزه بازی جوانمردانه را هم شاگردان انریکه از آن خود کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۴ ، ۲۰:۵۹
امیر محجوبی
۳۰آذر

بازیکنان بارسلونا

دوازدهمین دوره رقابت های جام جهانی باشگاه با قهرمانی بارسلونا به پایان رسید.

بیم فوتبال بارسلونا و ریور پلاته در فینال جام جهانی باشگاه (جام باشگاه های جهان) از ساعت 14 به وقت ایران در ورزشگاه یوکاهاما به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت شاگردان لوئیس انریکه با 3 گل حریف خود را شکست دادند و به مقام قهرمانی این رقابت ها رسیدند.

بارسلونا پیش از این سه بار در فینال این رقابت ها حضور داشته بود و به دو قهرمانی در سال های 2009 و 2011 دست یافته بود و به عنوان پرافتخار ترین تیم جام باشگاه های جهان رسیده بود.

 

لیونل مسی و نیمار که در دیدار نیمه نهایی به دلیل مصدومیت حضور نداشتند در این دیدار از ابتدا در ترکیب اصلی قرار گرفته بودند.

مسی فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا در دقیقه 36 بازی روی پاس نیمار اولین گل تیمش را به ثمر رساند. کاتالانها در ادامه موقعیت های گلزنی خوبی داشتند اما نتوانستند گلی به ثمر برساندند و در نهایت نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان انریکه به پایان رسید.

لوییز سوارز که در دیدار با گوانگژو موفق شده بود 3 گل به ثمر برساند  در دقیقه 49 بازی گل دوم تیمش را به ثبت رساند. در ادامه لیونل مسی و سوارز بارها فرصت گلزنی داشتند اما با بی دقتی، توپ ها راهی به دروازه نبرد، تا اینکه سوارز اروگوئه ای در دقیقه 68 با ضربه سر توپ ارسالی نیمار را به گل تبدیل کرد و ضمن آقای گلی این رقابت ها گل سوم تیمش را به ثمر رساند. در نهایت بازی با نتیجه 3 برصفر به پایان رسید تا بارسلونا برای سومین بار به مقام قهرمانی این رقابت ها برسد.

 

گفتنی است علیرضا فغانی به همراه کمک های ایرانی خود قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند که نسبتا قضاوت خوبی هم داشتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۴ ، ۲۰:۵۶
امیر محجوبی
۲۱آذر

بارسلونا و دپورتیوو لاکرونیا

 دو تیم بارسلونا و دپورتیوو لاکرونیا امشب در چارچوب هقته پانزدهم لا لیگا، در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف یکدیگر می روند.

بارسلونا در حالی پا به این بازی می گذارد که در این هفته باید با انجام بازی های جام جهانی باشگاه ها به ژاپن سفر کند. شاگردان انریکه در مصاف قبلی خود، در مستایا، با نتیجه 1 - 1 برابر والنسیا متوقف شدند. فاصله آنها با اتلتیکو مادرید به 2 امتیاز و با رئال مادرید، به 4 امتیاز رسید.

 

حریف امشب بارسا، دپورتیوویی است که در 14 بازی این فصل خود تنها دو بازی را واگذار کرده است و از این حیث با سه تیم بالای جدول برابری می کند.
آنها هم اکنون در رده ششم جدول لا لیگا قرار دارند و در صورت پیروزی می توانند تا رده چهارم خود را بالا بکشند. دیدار امشب تحت الشعاع خبر مصدمیت مسی و نیمار قرار گرفت، به طوری که لوئیز انریکه در کنفرانس مطبوعاتی خود در روز قبل به هواداران آبی و اناری ها اطمینان داد که لیونل مسی برای بازی کردن هیچ گونه مشکلی ندارد.
اما مشکل مصدومیت نیمار در حدی نیست که بتوان او را صد در صد در ترکیب اصلی قرار داد، با این وجود گفته شده که ستاره برزیلی بازی اول بارسا در جام جهانی باشگاه ها را از دست خواهد داد.
این بازی به قضاوت خوزه سانچز و در ورزشگاه نیوکمپ برگزار می شود.

اطلاعات بازی




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۵:۵۲
امیر محجوبی
۲۱آذر

لیونل مسی

بازیکن سابق تیم ملی سوئد و بارسلونا در گفتگوی تلویزیونی با یکی از شکبه های سوئدی به تمجدید از فوق ستاره آرژانتینی بارسا پرداخت.

به گزارش ورزش 11، هنریک لارسن که سابقه پوشیدن پیراهن بارسلونا برای دو فصل را دارد، معتقد است لیونل مسی توانایی انجام برخی کارهایی را دارد که کریستیانو رونالدو قادر به انجام آنها نیست.

لارسن در حال حاضر هدایت باشگاه فوتبال هلسینگبورگس سوئد را اختیار دارد و در سال های 2004 تا 2006 پیراهن آبی اناری ها را بر تن داشت.

این سوئدی 44 ساله در گفتگو با شبکه تلویزیونیTV4 Sport عنوان کرد:

من به شخصه از میان مسی و رونالدو، مسی را انتخاب می کنم، نه به خاطر اینکه مدتی در بارسا حضور داشتم. به دلیل اینکه مسی توانایی کارهایی را دارد که آنها را در بازی رونالدو نمی توان دید و او قادر به انجام آنها نیست. مسی به مانند یک رهبر گروه ارکستر است و می تواند با مهارت های خود با بازی ریتم خوبی بدهد.

فصل گذشته از بازی مسی مقابل بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان بسیار لذت بردم و او نشان داد که هر گاه او را به حال خود وابگذارند قادر است کاری را انجام دهد که در هیچ بازیکنی نمی تواند دید.

البته رونالدو هم توانایی هایی زیادی دارد و زدن حداقل 60 گل در طول یک فصل برای هر بازیکی مقدور نیست. اما انتخاب من لئو است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۵:۴۷
امیر محجوبی
۲۱آذر

کریستیانو رونالدو

 فوق ستاره پرتغالی رئال مادرید در گفتگویی جنجالی عنوان کرده است که نمی توان آینده را پیش بینی کرد و شاید روزی هم برای بارسا بازی کند.

به گزارش ورزش 11، کریستیانو رونالدو فوق ستاره رئال مادرید در گفتگویی مفصل و جنجالی با آسوشیتد پرس در خصوص آینده اش گفته است که درها را بر روی هیچ تیم و یا لیگی نخواهد بست و در فوتبال هیچ چیز قطعی و قابل پیش بینی نیست.

وی در این گفتگو عنوان کرده است:

در مورد آینده صحبت کردن سخت است، چیزهایی وجود دارند که شما از پیش آنها را برای خود یک ایده کرده اید، که روزی بازی برای بارسلونا غیر ممکن خواهد بود و یا بازی کردن در تیم به غیر از منچستر یونایتد بسیار سخت است. در فوتبال هیچ چیز 100 درصد نیست  مسائل پیچیده تر از اینهاست. همه احتمالات وجود دارد و هیچ گاه برای من، تیم و یا لیگی بسته نیست. شاید در رئال مادرید به بازی خود پایان دهم. من فقط می خواهم صادق باشم و نمی دانم که فردا چه رخ خواهد داد. اگر فقط 75 درصد مطمئن بودم می گفتم مشکلی نیست، اما هیچ ایده ای ندارم.

 

نمی توان از الان خود را در لیگ آمریکا تصور کنم، البته این برای زمان حال است. به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای می گویم که پاسخ دادن به برخی سوالات سخت وجود دارد، چرا که ما از فرادای خود خبر نداریم. بنابراین ترجیح می دهم در زمان حال زندگی کنیم در حال حاضر شرایط خوبی دارم و از بودن در مادرید لذت می برم، . اما تا چند سال دیگر نمی دانم که چگونه فکر خواهم کرد.

 

زمانی که به اتمام قراردادم رسیدم تصمیم خواهم گرفت که در رئال می مانم و یا به باشگاه دیگری می روم و یا به فوتبام پایان می دهم. می دانم که هر چیزی شروع و پایانی دارد و اصلا از این موضوع نگران نیستم و خودم را برای آن روز آماده کرده ام.  این بخش از زندگی حرفه ای من است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۵:۴۴
امیر محجوبی
۱۷آذر

لیونل مسی و رونالدینیو

صاصی | لیونل مسی ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا با ارسال هدیه ای برای رونالدینیو او را سوپرایز کرد!

به گزارش ورزش 11، لیونل مسی هم بازی اسبق رونالدینیو در بارسلونا برای او یک هدیه خاص ارسال کرد!

مسی پیراهن خود را با نوشته ای با مضمون " برای دوستم رونالدینیو، همراه با یک دنیا  آغوش باز" را برای رونالدینیو ارسال کرد




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۴ ، ۱۶:۰۷
امیر محجوبی
۱۷آذر

بوفون و اینیستا


اختصاصی | کاپیتان یوونتوس از آمادگی تیمش برای مقابله با سویا در لیگ قهرمانان اروپا گفت.

به گزارش بخش بین الملل ورزش 11، دو تیم سویا و یوونتوس امشب در دور آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، به مصاف یکدیگر می روند. این بازی در ورزشگاه رامون سانچز پیزخوان برگزار می شود و یووه در صورتی که بتواند یک امتیاز از سویا بگیرد، می تواند به عنوان تیم اول گروه چهارم به دور بعدی این رقابت ها راه پیدا کند.

 

جی جی بوفون، کاپیتان بیانکونری، در مورد لیگ قهرمانان اروپا گفت:

رقابت در لیگ قهرمانان اروپا خیلی دشوار است. تیم ها در لیگ های داخلی خود درگیر هستند و مسابقات فشرده ای را انجام می دهند و باید در اروپا هم به مصاف حریفان سرسخت بروند.

هر تیمی که به این مسابقات پا می گذارد مدتی حدود 11 ماه درگیر آن است. در واقع ساختن یک تیم منسجم از قبل از شروع فصل آغاز می شود و آماده سازی تیم ها برای مقابله با بهترین تیم های قاره باعث می شود که بازیکنان فشار زیادی را تحمل کنند.

 

کاپیتان بوفون که فصل گذشته نایب قهرمان این بازی ها شده در ادامه گفت:

  فکر می کنم، بارسلونا مثل فصل پیش مدعی اصلی قهرمانی باشد. آنها تیم قدرتمندی دارند که به نهایت هماهنگی رسیده اند. غیبت بازیکنان بزرگ این تیم خللی در بازی آنها وارد نمی کند. البته این دلیل نمی شود که از الان بارسا را قهرمان بدانیم، چرا که در فوتبال ثابت شده که تیم ها نمی توانند برای مدت زیادی در اوج بمانند. هر تغییری امکان دارد رخ دهد. تیم های دیگر خود را تقویت می کنند و تیم هایی که در حال حاضر از بقیه بهترند دچار ضعف می شوند.

وی در مورد دیگر مدعیان قهرمانی گفت:

  بایرن مونیخ و رئال مادرید هم تیم های آماده ای هستند. بایرن در آلمان از بقیه پیشی گرفته است و در اروپا هم عالی کار کرده است. ضمن اینکه فریب شرایط فعلی رئال را نیز نباید خورد. آنها می توانند با استفاده لغزش دیگر تیم ها باز هم به یکی از مدعیان اصلی تبدیل شوند، افت آنها مقطعی است.

بوفون در ادامه در مورد بازی امشب تیمش در زمین سویا گفت:

  سویا نیازی به تعریف ندارد. یک تیم یکدست و کامل است و با توجه به ابزاری که در اختیار دارد عالی کار می کند. نمی توان با توجه به عملکرد این فصل سویا در مورد این تیم قضاوت کرد. آنها در اسپانیا هم از تیم های آماده محسوب می شوند که در این فصل برای تیم های بزرگ این کشور دردسر درست کرده اند. هم سویا و هم یوونتوس برای بردن به بازی می روند، ما هم می خواهیم ببریم و صدرنشینی خودمان را در این گروه سخت قطعی کنیم.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۴ ، ۱۶:۰۵
امیر محجوبی
۱۷آذر

پیکه و اینیستا

اختصاصی | سرمربی بارسلونا به دو بازیکن کلیدی خود استراحت داد تا با ترکیبی از جوانان و با تجربه ها به مصاف بایر لورکوزن برود.

به گزارش بخش بین الملل ورزش 11، دیدار دو تیم بایر لورکوزن و بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا در حالی برگزار می شود که تیم کاتالانی صعود خود را به مرحله بعدی این رقابت ها مسجل کرده است و به دو بازیکنان پرکار خود در این فل استراحت داده است.

آندرس اینیستا و جرارد پیکه، تنها بازیکنانی نیستند که مقابل لورکوزن به میدان نمی روند؛ دنی آلوز هم این بازی را بدلیل محرومیت از دست داده است و قادر به همراهی تیمش نیست.

به نظر می رسد انریکه به بازیکنانش برای کسب آمادگی بیشتر برای بازی با دپورتیوو لاکرونیا در لا لیگا و سپس پرواز به ژاپن برای شرکت در جام جهانی باشگاه ها استراحت داده است.

ضمن اینکه جرمی متیو، سرجی روبرتو، رافینیا و داگلاس هم مصدوم هستند و نمی توانند بلوگرانا را در بای آرنا همراهی کنند.

این بهترین موقعیت برای جوانان باشگاه بارسلونا است تا در ترکیب این تیم قرار گیرند و خود را نشان دهند. جوانانی مثل سرجی سامپر، کامارا، گامبائو و ویلفرد کاپتوم؛

بارسا بازی رفت را در نیوکمپ با نتیجه 2 بر 1 به سود خود تمام کرد و همان طور که گفته شد، به عنوان تیم اول گروه پنجم لیگ قهرمانان اروپا، به جمع 16 تیم برتر قاره سبز راه پیدا کرد.

 


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۴ ، ۱۶:۰۳
امیر محجوبی